11.02.2019

Spoljno oglašavanje: prednosti i nedostaci outdoor kampanja

Šta je spoljno oglašavanje?
Svako oglašavanje proizvoda i/ili usluga na otvorenom se naziva outdoor ili spoljno oglašavanje (neki ga nazivaju i out-of-home advertising ili OOH advertising). Outdoor ili spoljno oglašavanje uključuje digitalne i štampane oblike oglašavanja na otvorenom: bilbordi, megabordi, plakati, svetleće reklame ili city light, totemi, wallscape ili zidne reklame, brendiranje (oslikavanje) vozila, klupa, izloga, banderašice, gerilsko oglašavanje itd. Ljudi mnogo vremena provode na otvorenom, tako da je spoljno oglašavanje postao jedan od najdelotvornijih oblika oglašavanja. Od outdoor oglasa na našim ulicama uglavnom su najupečatljivije Coca-Cola-ine kampanje. Next Generation je sastavio listu najdelotvornijih outdoor kampanja svih vremena među koje spadaju: Kit Kat kampanja Uzmi pauzu za bilbord itd.
Bez obzira koju vrstu outdoor oglasa koristili, cilj spoljnjeg oglašavanja jeste da vizualnim putem prenese poruku i komunicira sa potencijalnim potrošačima. Svaka uspešna kampanja polazi od toga da zadovoljite potrebe i želje Vašeg ciljnog tržišta i u skladu s tim birate i oblik i način oglašavanja. Posteri ili plakati su jedan od najjefitinijih oblika outdoor oglasa i odlični su za kratkotrajne poruke koje šaljete potrošačima. Za kampanju koja ima za cilj promociju poduzeća i slanje dugotrajnije poruke najisplativije je brendiranje vozila I oglašavanje na megabordima/wallscape odnosno reklame preko citavih zidova velikih zgrada. Dobro osmišljene poruke outdoor oglasa mogu proizvesti ogroman učinak na potencijalne potrošače, te uticati na osnaživanje brenda i/ili proizvoda.
Prednosti spoljneg oglašavanja
Neke od prednosti spoljnjeg oglašavanja su:
1. vidljivost – nezaobilazan medij bez potrebe da se pretplatite ili posvetite posebnu pažnju,
2. delotvornost – konstantna izloženost oglasa kao i broj potrošača kojima je dostupan oglas čini ga delotvornim,
3. jednostavnost -vrlo jednostavno prenošenje poruke i komunikacija sa potencijalnim potrošačima,
4. pokrivenost – široka pokrivenost lokalnog tržišta (geografsko ciljanje tržišta) i
5. neprekidnost trajanja – obezbeđuje celodnevnu komunikaciju sa potencijalnim potrošačima.
Kada i kako koristiti spoljno oglašavanje?
Outdoor ili spoljno oglašavanje je najdelotvornije kada se upotrebljava za:
• upoznavanje kupaca sa novim proizvodom ili brendom,
• dodatnu eksponiranost postojećeg proizvoda ili brenda,
• najave događaja, nagradnih igara, otvaranja novih objekata i slično,
• isticanje sniženja ili posebnih ponuda/akcija,
• pojačavanje efekta oglašavanja u drugim medijima kao deo marketing mixa.
Dizajn outdoor oglasa treba biti jednostavan, ne previše šaren, lako uočljiv iz daljine, uvijek treba sadržavati naziv i logo kompanije, te kratak opis proizvoda ili kratka poruka. Pažnja koju kupci zadržavaju na outdoor oglasima je kratkotrajna i zato oglas ne treba biti suviše komplikovan. Oglas treba biti dovoljno osvijetljen, upadljiv kako bi privukao pažnju, a istovremeno dovoljno informativan kako bi potencijalnim potrošačima bilo jasno šta je poruka koju komunicirate. Ovi oglasi su tu da biste zainteresovali potrošače da potraže proizvod, a ne da im pišete istoriju o tom proizvodu. Outdoor oglasi su neizostavan dio marketing mixa i odličan način da prenesete poruku, zato obavezno trebate iskoristiti ovakav način oglašavanja za komunikaciju sa potencijalnim potrošačima. “ Izvor teksta marketingfancier.com

NEWSLETTER

Prijavite se na na našu newsletter listu

Vrati se na vrh